Zaanse Energie

 


Veel gestelde vragen


Zaanse Energie en Greenchoice


>Waarom heeft de Zaanse Energie Koöperatie voor Greenchoice gekozen?

Na gedegen vooronderzoek kwam Greenchoice er voor Zaanse Energie als beste uit. Meer dan 100 mede energiecoöperaties hebben zich ook aangesloten. Greenchoice is Groen en goed bezig, dit blijkt onder andere uit een uitgebreid onderzoek onder een paar duizend klanten en niet-klanten, naar wat mensen belangrijk vinden als het gaat om energie en hun energieleverancier. Zo kan Greenchoice (Zaanse Energie) mensen nog beter helpen met hun keuze voor groene energie en bij energie besparen en zelf opwekken. Via onderstaande link kun je de meest recente waarderingen bekijken.
https://www.greenchoice.nl/over-ons/klantenwaardering/

>Is lidmaatschap/donateurschap van de Zaanse Energie Koöperatie verplicht om Zaanse Energie af te nemen ?

Om Zaanse Energie af te kunnen nemen via onze partner Greenchoice is donateur- of lidmaatschap niet noodzakelijk.

>Is Zaanse Energie in mijn gemeente beschikbaar ?

Zaanse Energie is in elke gemeente in Nederland beschikbaar. Dit is een gevolg van het feit dat partner Greenchoice een landelijk opererende energieleverancier is.


Je wilt je aanmelden als Zaanse Energie klant


>Ik ben al klant bij Greenchoice, kan ik naar Zaanse Energie worden overgeschreven ?

Dat is zeer wel mogelijk, het houdt in dat je de Zaanse Energie Koöperatie gaat ondersteunen.
Ook als je voormalig klant van Qurrent bent of windaandelen hebt kun je aanmelden als Zaanse Energie afnemer.
Hiermee wil de Zaanse Energie Koöperatie andere (nieuwe) duurzame projecten gaan opzetten. Indien je tevens lid wordt heb je ook invloed op het te voeren beleid.
Wil je je huidige contract behouden dan is dat mogelijk. Stuur een e-mail naar info@zaanse-energie-kooperatie.nl met je klantnummer van Greenchoice, je naam, postcode en huisnummer en een korte mededeling dat je wilt overstappen naar Zaanse Energie. De ZEK maakt het in overleg met Greenchoice z.s.m. in orde.

>Ik heb een zakelijk contract, kan ik overstappen ?

Zowel particulieren als bedrijven zijn welkom bij Zaanse Energie. Er is geen verschil tussen particuliere en zakelijke contracten. Wel is er een verschil zodra je als grootverbruiker wordt aangemerkt. Voor een verbruik vanaf 100.000 kWh en 25.000 m3 kun je als grootzakelijke klant een offerte aanvragen via.
https://www.greenchoice.nl/zakelijk/grootzakelijk/

>Tot wanneer kan ik mijn contract kosteloos annuleren?

Als je als kleinverbruiker (consument) een contract aangaat bij Zaanse Energie via Greenchoice, heb je na je aanmelding 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd waarin je de overeenkomst kosteloos kunt ontbinden. Na deze termijn is het contract rechtsgeldig en moet je rekening houden met een opzegtermijn. Heb je twijfels over je keuze en denk je over afmelden bij Zaanse Energie?  Neem dan contact met Greenchoice op via 010 850 06 61.
https://www.greenchoice.nl/klantenservice/bedenktijd-energiecontract/

>Hoe kan ik zelf controleren of ik inderdaad als Zaanse Energie afnemer bij Greenchoice sta ingeschreven?

Indien je een termijnnota downloadt en opent staat er in de linkerbovenhoek een klein logo van Zaanse Energie. Hieraan kun je herkennen dat je bij Greenchoice staat ingeschreven als Zaanse Energie afnemer.
Lijkt dit bij de volgende nota(nog)  niet het geval, neem dan contact met info@zaanse-energie-kooperatie.nl met vermelding van klantnummer van Greenchoice, postcode en huisnummer.

>Wat zijn de voorwaarden van Zaanse Energie ?

De leveringsvoorwaarden zijn de voorwaarden van onze partner Greenchoice omdat deze de programmaverantwoordelijke is. Dit is wettelijk vastgesteld. Je vindt de voorwaarden hier.

Contractcheck
Heb je een ander aanbod gekregen of heb je misschien meegedaan aan een energieveiling? Dan begrijpen wij dat je graag wilt weten of het contract dat je nu bij Zaanse Energie hebt, nog wel bij je past. En of het aanbod dat jij hebt gekregen echt zo gunstig is als het lijkt. Wij helpen je graag met het maken van een eerlijke vergelijking.
Je kunt ons bellen via 010 747 02 22 of hier meer informatie lezen. Ook kijken wij welke andere mogelijkheden Greenchoice (Zaanse Energie) voor je heeft. Kortom, we helpen je graag bij het maken van een goede keuze.

 

>Wat is mijn contractduur ?

Je gaat een contract aan voor onbepaalde tijd. Je kunt dit contract te allen tijde per direct opzeggen. De levering van energie zal worden voortgezet totdat je bij een andere leverancier bent ingeschreven. Er wordt geen opzegboete opgelegd.
Je kunt ook een contract afsluiten voor een bepaalde tijd (ėėn of drie jaar). Dan is er wel sprake van een opzegtermijn.

>Wat is mijn opzegtermijn ?

Je kunt je (variabele) Zaanse energiecontract opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen. Neem contact op met de klantenservice van Greenchoice of regel je opzegging via Mijn Greenchoice. Je vindt de optie terug bij "Verhuizing doorgeven".
Ga je niet verhuizen? Dan kun je opzeggen door over te stappen naar een andere leverancier.
Let op: zeg je je vaste contract op binnen de looptijd? Dan pleeg je contractbreuk en is het mogelijk dat we een opzegvergoeding in rekening brengen. Als dit het geval is, staat dit duidelijk in je contractvoorwaarden vermeld. https://www.greenchoice.nl/klantenservice/contractbreuk/

>Zijn er kosten bij het beëindigen van mijn relatie met Zaanse Energie ?

Zodra je je relatie met Zaanse Energie beëindigt worden geen extra kosten in rekening gebracht. Er wordt een eindafrekening van de aan jou geleverde energie gemaakt. Afhankelijk van je verbruik en de in rekening gebrachte nota’s moet je bijbetalen of krijg je geld terug. Omdat wij graag willen weten waarom je ons verlaat zouden wij het op prijs stellen dat je ons de reden vertelt via het contactformulier op de contactpagina. Je wordt dan ook niet meer actief op de hoogte gehouden van de Zaanse Energie Koöperatie.

>Hoe kan ik Zaanse Energie bereiken ?

U kunt Zaanse Energie op verschillende manieren bereiken. je kunt je vraag stellen via het contactformulier op de website van Zaanse Energie of je kunt contact opnemen met de klantenservice. (010 - 478 2326). Omdat Zaanse Energie nog geen eigen klantenservice heeft word je geholpen door de klantenservice van onze partner Greenchoice. Zij weten aan de hand van je klantgegevens dat je een klant van Zaanse Energie bent.

>Hoe is de gang van zaken zodra ik me aangemeld heb ?

De overstap naar een andere energieleverancier wordt geregeld door beide betrokken leveranciers. Je hoeft geen actie te ondernemen. Je krijgt van je oude leverancier een eindafrekening, afhankelijk van je verbruik en de reeds geïnde nota’s over de afgelopen periode. Je dient of bij te betalen of krijgt geld terug. Je stroom of gas wordt niet af- en aangesloten, de levering van je energie gaat ononderbroken door. Er verandert bij je thuis dan ook niets in de meterkast.
Wij raden je met klem aan je meterstanden op het moment van aanvragen te noteren, beter nog: maak er een duidelijke foto van. Het is namelijk in het verleden gebleken dat er onenigheid kan bestaan tussen de klant en de vorige leverancier. Vaak worden de meterstanden maar geschat waardoor er verschillen kunnen ontstaan tussen de mening van de vorige leverancier en die van jou. Je vorige leverancier zorgt ervoor dat het innen van je oude voorschotbedrag wordt stopgezet.

>Als ik me aangemeld heb, wanneer word ik aangesloten ?

Veel leveranciers hanteren een opzegtermijn van een maand bij hun contracten. Daarnaast ben je als consument beschermd bij een aanmelding en heb je 14 kalenderdagen wettelijke bedenktijd, waarin je kosteloos van de overstap kunt afzien. Gedurende deze 8 werkdagen mag een leverancier nog geen actie ondernemen, tenzij je daar specifiek opdracht toe geeft. Meld je overstap dus minimaal 6 weken van tevoren bij ons aan !

>Krijg ik bericht als ik ben overgeschreven ?

Ja, je krijgt binnen 7 dagen een bevestigingsbrief waarin de verdere gang van zaken wordt uitgelegd. Na het verzenden van deze bevestiging neemt onze partner Greenchoice als contractverantwoordelijke contact op met je vorige leverancier om je als klant om te zetten. Hierdoor betaal je nooit dubbel.

>Overstappen van energieleverancier na de wintermaanden.

Steeds meer mensen stappen over naar een andere energieleverancier om goedkoper uit te zijn. Wanneer kun je het beste overstappen en klopt het dat het niet verstandig is om net na de wintermaanden over te stappen?
<Klik op Overstappen van energieleverancier na de wintermaanden voor uitleg van bovenstaande.>

Wij leggen het graag uit. Wanneer bijbetalen en waarom? Je krijgt een eindafrekening van je oude energieleverancier wanneer je overstapt. Het verbruik wordt verrekend met wat je aan maandelijkse nota's hebt betaald.
Stap je net na de winter over en is het minder dan een jaar geleden dat je je laatste jaarafrekening hebt gekregen? Dan moet je op de eindafrekening mogelijk bijbetalen. Hoe dat komt? Je verbruikt in de winter de meeste energie. Maar je betaalt hier niet extra voor in de winter. De energiekosten worden namelijk in gelijke maandelijkse voorschotten verdeeld over het gehele jaar. Dus: In de zomer betaal je in verhouding te veel en in de winter te weinig.
Als je oude contract bijvoorbeeld van oktober t/m september loopt en je stapt over tijdens of na de dure wintermaanden, dan is de kans op bijbetalen groot. Bij het opmaken van de eindrekening wordt gekeken naar het daadwerkelijke verbruik en dat wordt verrekend met de geïncasseerde nota's. Omdat deze relatief te laag waren voor de tijd van het jaar zult je bij het verrekenen van het daadwerkelijke verbruik dus mogelijk moeten bijbetalen. Deze situatie doet zich vrijwel alleen voor wanneer je nog nooit bent overgestapt en je dus elk moment boetevrij weg kunt bij je huidige leverancier. Of wanneer je je vast contract voortijdig opzegt na de wintermaanden.

Geld terug na goedkope zomermaanden.
Andersom geldt overigens hetzelfde. Stap je over na goedkope zomermaanden, dan is het mogelijk dat je nog geld terugkrijgt van je oude energieleverancier. Per saldo maakt het echter niets uit. Uiteindelijk betaal je voor de energie die je verbruikt in een jaar. Heb je een contract voor een bepaalde duur (bijvoorbeeld 1 jaar) en stap je aan het eind van het contract over, dan maakt het jaargetijde niet uit, want je hebt dan een volledig jaar afgemaakt en dus ook 12 maanden lang het voorschot betaald. Overstappen is uiteindelijk voordeliger. Heb je liever geen eindafrekening waarop je moet bijbetalen, en is het minder dan een jaar geleden dat je je jaarrekening kreeg, stap dan niet over net na de wintermaanden en stel het een tijdje uit.
Bedenk wel dat het altijd voordeliger is om wél te switchen. Hoewel je moet bijbetalen, profiteer je met een nieuw energiecontract immers van een voordeliger tarief plus eventuele welkomstpremie.

noot van de ZEK: Als afnemer van Zaanse Energie steun je ons doordat Greenchoice van elke geleverde m3 of kWh een klein bedrag overmaakt dat wij graag in locale duurzame projecten willen herinvesteren, zoals bijvoorbeeld in de realisatie van windenergie zoals de Windhaan. je hoeft dan helemaal niet meer te switchen... of iets te verrekenen... .

>Kan ik het contract ook opzeggen ?

De opzegtermijn is met een variabel contract 30 dagen. De levering van energie zal worden voortgezet totdat je bij een andere leverancier bent ingeschreven.
Let op: zeg je je vaste contract op binnen de looptijd? Dan pleeg je contractbreuk en is het mogelijk dat we een opzegvergoeding in rekening brengen. Als dit het geval is, staat dit duidelijk in je contractvoorwaarden vermeld. https://www.greenchoice.nl/klantenservice/contractbreuk/

>Hoe wordt mijn nieuwe voorschotbedrag berekend ?

Greenchoice ontvangt van de netbeheerder alle gegevens zoals wat je in het verleden verbruikte en de specificaties van je aansluitingen. Deze gegevens vormen in principe de basis voor de berekening van je nieuwe termijnbedrag. Echter je kunt altijd ook nog zelf je te betalen termijnbedrag bijsturen.

>Kan ik mijn nota's via internet bekijken ?

Je kunt je nota's opvragen van de vorige periode via internet. Je hebt hiervoor een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen.
De button om in te loggen vind je op de home-pagina van Greenchoice.

>Hoe kan ik de meterstanden doorgeven ?

U kunt je meterstanden opgeven via mijn dossier. Of kunt gebruik maken van de energie-app van Greenchoice, waarmee je overal je energiezaken kunt regelen.
De button om in te loggen vind je op de home-pagina van Greenchoice.

De energie-app van Greenchoice
Met de Greenchoice app krijg je als klant van Greenchoice inzicht in je energieverbruik en kun je simpel, altijd en overal je energiezaken regelen. Download de energie-app eenvoudig op je mobiele telefoon of tablet.

>Wordt mijn vaste contract stilzwijgend verlengd na afloop van de looptijd ?

Nee, in tegenstelling tot de meeste andere leveranciers werkt Greenchoice niet met stilzwijgende verlenging. Vanaf ongeveer drie maanden voor de einddatum van je vaste contract, sturen we je een verlengingsvoorstel  per e-mail. Je kunt het voorstel met enkele simpele muisklikken online accepteren. Als je vaste contract afloopt stoppen wij niet zomaar met het leveren van energie. Verleng je niet, en je contract loopt af, dan maak je automatisch gebruik van ons variabele contract Groen&Vrij. (check dan ook of je nog steeds bij Zaanse Energie staat aangemeld). Heb je nu een variabel contract? Dan sturen we geen verlengingsvoorstellen. Ons variabele contract kent geen opzegtermijn of opzegvergoedingen.


U bent al klant van Zaanse Energie


>Ik ga verhuizen. Kan ik mijn aansluiting van Zaanse Energie meeverhuizen ?

Dit is geen enkel probleem. Vermeld je gewijzigde gegevens op je dossierpagina bij  ‘Mijn Greenchoice’ of neem contact op met de klantenservice. (010 - 478 2326). Omdat Zaanse Energie nog geen eigen klantenservice heeft word je geholpen door de klantenservice van onze partner Greenchoice. Zij weten aan de hand van je klantgegevens dat je een klant van Zaanse Energie bent.
Je kunt je verhuizing ook eenvoudig via je online dossier doorgeven. Indien je dit tijdig doet (liefst 2 weken van tevoren), dan kunnen wij ervoor zorgen dat je energie op je nieuwe adres geregeld is op het moment dat je de sleutel ontvangt. Je nieuwe woning heeft andere aansluitingennummers (EAN codes) dan je oude woning, dus het is mogelijk beide adressen naast elkaar te leveren, bijvoorbeeld als je oude woning nog niet is verkocht. Voor het juist verwerken van een verhuizing hebben wij je begin- en/of eindstanden nodig. Om te voorkomen dat de netbeheerder een onjuiste schatting moet maken, is het van groot belang dat je de standen zo snel mogelijk doorgeeft.

>Ik heb zonnepanelen op mijn dak, hoe gaan jullie daarmee om ?

Zaanse Energie en Greenchoice verwelkomen juist mensen die aan eigen energie opwekking doen. Als je met zonnepanelen minder of evenveel stroom opwekt als dat je verbruikt, dan wordt de stroom die je teruglevert (je energie ‘saldo’) afgetrokken van de stroom die je verbruikt. De stroom die jouw zonnepanelen terugleveren trekken wij af van je gebruik. Dit wordt salderen genoemd. Je ontvangt met onze salderingsregeling hetzelfde tarief voor de stroom die je teruglevert als voor de stroom die je gebruikt, inclusief alle belastingen.
Wij zijn trots op onze klanten die de stap hebben gezet naar eigen, groene energie opwekking. Daarom bieden Zaanse Energie en Greenchoice een hoge terugleververgoeding voor consumenten. Lever je meer dan 2.000 kilowattuur netto terug? Dan ontvang je over de meeropbrengst een vergoeding tegen je kale leveringstarief.
Het kabinet heeft besloten de salderingsregeling tot 2023 aan te houden. Daarna wordt voor het terugleveren aan het net, de saldering stapsgewijs afgebouwd tot 2031.
NB. Deze margeregel geldt alleen voor klanten met een digitale meter.

>Hoe werkt salderen met zonnepanelen?

Je kunt het zo zien: eigenlijk gebruik je het elektriciteitsnet als een grote batterij, doordat je de stroom die je teruglevert op een later tijdstip weer kunt gebruiken tegen hetzelfde tarief. Het kan zijn dat je in de zomer meer teruglevert dan je verbruikt, maar in de winter weer meer stroom nodig hebt dan je opwekt. Omdat Greenchoice jouw teruglevering saldeert op je energienota, hoef je geen factuur te sturen over de door jou geleverde zonnestroom. Daarom wordt de salderingsregeling over de periode van een jaar toegepast en heb je flexibele kosten. Tenzij de opbrengst van je zonnepanelen meer is dan je totale verbruik: in dat geval krijg je een terugleververgoeding.

>Terugleververgoeding zonnepanelen

Bijna alle huishoudens die zelf zonne-energie opwekken hebben per jaar meer stroom nodig dan ze zelf opwekken. Wek je met je zonnepanelen in een jaar toch meer energie op dan je verbruikt? Dan ga je netto terugleveren na saldering en daar verdien je geld mee. Een leverancier is verplicht een redelijke vergoeding te bieden voor de netto teruggeleverde stroom (zoals vastgelegd in de Elektriciteitswet 1998). Dit komt bij de meeste energieleveranciers in de praktijk neer op het kale leveringstarief, meestal tussen de €0,04 en €0,08 per kilowattuur.

>Hoge terugleververgoeding bij Greenchoice

Wij zijn trots op onze klanten die de stap hebben gezet naar eigen, groene energie opwekking. Daarom bieden Zaanse Energie en Greenchoice een hogere terugleververgoeding van €0,08 voor consumenten. Zo houd je met de salderingsregeling in 2020 een mooi extraatje over. Lever je meer dan 2.000 kilowattuur netto terug? Dan ontvang je over de meeropbrengst een vergoeding tegen je kale leveringstarief. Check de voorwaarden voor teruglevering.

>Terugleveren met analoge of digitale meter

De stroom uit je zonnepanelen terugleveren aan het elektriciteitsnet gebeurt automatisch via de meter, dankzij de omvormer van je installatie. Heb je een analoge meter? Dan draait de meter vooruit of achteruit, afhankelijk van wat je op dat moment verbruikt en opwekt. De teruggeleverde energie wordt daardoor op de meter zelf al van het verbruik afgetrokken. Dat zie je niet gespecificeerd terug op de nota, maar wel als een verlaging van het verbruik ten opzichte van de voorgaande jaren. Bij een digitale meter worden de levering en teruglevering apart geregistreerd. Zowel levering als teruglevering worden samen op één overzichtelijke nota getoond.

>Is mijn meter geschikt voor teruglevering ?

Bij sommige analoge meters loopt het telwerk niet achteruit en sommige digitale meters hebben geen teruglevertelwerk. Deze meters zijn niet geschikt voor teruglevering en zullen dus eerst vervangen moeten worden door je netbeheerder. Als je vragen hebt over je meter of twijfelt of je meter geschikt is voor teruglevering, dan kun je terecht bij je netbeheerder.

>Hoe moet de nota worden betaald ?

De factuurbedragen worden aan het begin van de maand geïncasseerd via automatische incasso. Het is mogelijk op een andere manier te betalen, echter dit heeft gevolgen voor de toegekende kortingen. (Deze vervallen).

>Waar kan ik een klacht indienen over Zaanse Energie ?

Zaanse Energie zal zich tot het uiterste inspannen je klacht naar tevredenheid af te handelen. Het kan echter voorkomen dat in onverhoopte situaties je niet tevreden bent. Omdat de leveringsverantwoordelijke onze partner Greenchoice is kun je je klacht deponeren bij de Geschillencommissie Energie. Een klacht indienen kost wel geld. Hier is de link naar de geschillencommissie.
Hier is de link naar de geschillencommissie.

>Is Zaanse Energie aangesloten bij een geschillencommissie ?

Omdat de leveringsverantwoordelijke onze partner Greenchoice is kunt terecht bij de Geschillencommissie Energie en Water waar Greenchoice bij aangesloten is. Hier is de link naar de geschillencommissie.

>Waar kan ik terecht met storingen ?

In de Zaanstreek is Liander de netbeheerder. Deze is verantwoordelijk voor de levering van stroom en gas aan je adres.
Hier is de link.

>Hoe kan ik mijn termijnbedrag wijzigen ?

Nadat je ingelogd bent op je dossierpagina kun je zien hoe je maandelijkse nota is opgebouwd en heb je tevens de mogelijkheid om dit bij te stellen. De betaalde nota’s van de afgelopen maanden kun je ook terugvinden op deze pagina evenals je afgelopen jaarrekeningen met de specificaties. Je hebt hiertoe een account geactiveerd met mailadres en wachtwoord.


Nota's en financiële zaken


>Waar kan ik mijn nota's bekijken ?

Je kunt je nota’s bekijken via je dossierpagina. Je dient hiervoor een account met je emailadres te activeren.
Hier vind je de inlogpagina.

>Kan ik mijn nota's uitprinten ?

Je maandelijkse nota kan worden geprint. Je dient hiertoe je nota te downloaden of op te slaan en dan kun je nota zo uitprinten.

>De automatische incasso is niet gelukt. Kan ik het bedrag handmatig overmaken ?

Greenchoice incasseert rond de 6e van de maand (rond de 10e voor nota’s). Mocht het bedrag op die datum niet op je rekening staan, dan is dat niet direct een probleem. Wij proberen het aan het eind van de maand rond de 26ste nogmaals. Als beide incassopogingenpogingen niet lukken, sturen wij je een herinneringsbericht. Je kunt de achterstand dan zelf voldoen met iDEAL via Mijn Greenchoice.

>Er is teveel geld van mijn rekening afgeschreven. Wat kan ik doen ?

Neem rechtstreeks contact op met de klantenservice (010 - 478 2326) van onze partner Greenchoice. Zij weten aan de hand van je gegevens dat je een klant bent van Zaanse Energie.

>Ik ben het niet eens met de afschrijving. Wat kan ik doen ?

Neem rechtstreeks contact op met de klantenservice (010 - 478 2326) van onze partner Greenchoice. Zij weten aan de hand van je gegevens dat je een klant bent van Zaanse Energie.

>Ik wil geen automatische incasso. Kan dat ?

Automatische incasso heeft onze sterke voorkeur, omdat we er dan geen omkijken naar hebben. In uitzonderlijke gevallen is zelf overmaken wel bespreekbaar. Neem contact op met de klantenservice van Greenchoice om de mogelijkheden door te nemen.

>Ik wil mijn rekeningnummer veranderen. Hoe kan ik dit doen ?

Het rekeningnummer wijzig je makkelijk en snel via Mijn Greenchoice bij ‘Mijn gegevens’.

>Op welke datum wordt mijn nota geïncasseerd ?

Greenchoice incasseert rond de 6e van de maand (rond de 10e voor nota’s). Mocht het bedrag op die datum niet op je rekening staan, dan is dat niet direct een probleem. Wij proberen het aan het eind van de maand rond de 26ste nogmaals.

>Ik wil een papieren factuur ontvangen.

Een maandelijkse nota wordt niet verstuurd. Je vindt de geïncasseerde nota’s bij “Mijn gegevens’ in je dossier. Je ontvangt een e-mail van Greenchoice als de jaarnota klaarstaat in Mijn Greenchoice. Voor het opmaken van je jaarnota hebben we je meterstanden nodig. Als je een slimme meter hebt, lezen we ze automatisch uit. En anders vragen we ze bij je op. Daarna maken we binnen drie weken je jaarnota op.

>Ik wil iemand anders laten betalen. Kan dat ?

De kennisgeving budgetbeheer of onder bewindstelling kun je e-mailen naar shv@greenchoice.nl. Om de kennisgeving te laten verwerken in onze administratie vragen wij om onderstaande gegevens en documenten te mailen:
- Klantnummer bij Greenchoice
- Volledige naam cliënt
- Geboortedatum cliënt
- Leveringsadres cliënt
- Correspondentieadres
- Of er mogelijkheid is voor automatisch incasso
- Het IBAN dat Greenchoice kan hanteren voor uitbetalingen
- Kopie Beschikking/Budgetbeheerovereenkomst

>Ik heb het contract opgezegd, maar ontvang van Zaanse Energie/Greenchoice nog rekeningen.

Maak hiervoor gebruik van het contactformulier op deze website. Je kunt hier ook terecht voor vragen en opmerkingen. of neem rechtstreeks contact op met de klantenservice van onze partner Greenchoice (010 - 478 2326). Zij weten aan de hand van je gegevens dat je een klant bent van Zaanse Energie.

>Ik heb een aanmaning ontvangen. Wat kan ik doen ?

Ontvang je een herinnering wegens een mislukte betaling? Dan staat in dit bericht vermeld hoe je het bedrag kunt overmaken. Let op: andere betalingsvormen dan automatische incasso hebben gevolgen voor eventueel toegekende kortingen. Meer informatie hierover vind je in de Algemene Voorwaarden.

>Waar vind ik de contractvoorwaarden en algemene leveringsvoorwaarden?

De Algemene Voorwaarden en leveringsvoorwaarden kun je hier vinden.